Del:

Lad os snakke om Jesus!

af
10. juni 2016

Der er pres på. Når vi siger noget om Gud, skal det være vildt, gennemtænkt og teologisk korrekt. Gud er altid vild, Hans kærlighed går ud over alle grænser, selv i små ting. Imidlertid skal der skal også være plads til at fortælle om oplevelsen af, at Gud synes tavs og langt væk. Plads til at dele spørgsmål om Jesus, der ikke har fundet svar endnu. Frygten for, hvad andre mon skulle tænke om vores personlige gudsforhold, må ikke holde os tilbage. Lad os snakke om Jesus!

Altid plads til Gud

Jeg har boet på et skib (Logos Hope) med 350 kristne fra 60 forskellige lande. Når jeg satte mig ved bordet til aftensmad, varierede snakken meget, men Gud havde altid plads. I beskrivelsen af dagens gøremål, han havde jo været med, i vidnesbyrd om konkrete oplevelser med Jesus. Der blev også delt bønnesvar af mange forskellige slags. Ofte blev emner til forbøn, og tanker fra Bibelen taget op i fællesskabet. 

Gud på et sidespor

Samtalerne satte nogle gange fokus på, at jeg i forhold til de andre, vidst havde sat Gud ud på et sidespor den dag. Da blev de andres ord min reminder om, hvor awesome Gud er. Det gav mig lyst til at bruge tid med ham. Ved at høre de andres vidnesbyrd, stod flere ting klart for mig – fx at det er svært at få konkrete bønnesvar, hvis man ikke har bedt om noget konkret. Jeg bemærkede også, at man kunne mærke og høre på mennesker, der havde startet dagen med deres Bibelen, at dette var tilfældet. Det havde en ret positiv effekt på dem og deres tilgang til de daglige strabadser. Det ville jeg også prøve.

Brug tid på Jesus

Vi opfordres tit til at snakke med dem der ikke kender Jesus, om Jesus. Min hypotese er, at når vi tit ikke engang deler evangeliet med hinanden, er det da svært at give videre. Hvis vi ikke dagligt bruger tid med Jesus, bliver der ikke meget liv med Ham at fortælle om.

Vigtigere end at snakke med andre om Jesus, er det at snakke med Gud selv. Men troen på Gud kan vi sammen vokse i – så skal vi ikke snakke noget mere om Jesus?

Dagens udfordring: Nævn Jesus for en i dag.  




19. april 2018

I søndags blev jeg i allerhøjeste grad skubbet ned af stolen af Gud – altså...[mere]

12. april 2018

Jeg har aldrig manglet noget, men når nogen begynder at snakke om, at jeg skal...[mere]

5. april 2018

”Det er rigtigt dejligt at mærke din brand.” Sådan sagde en mødeleder til mig,...[mere]

23. marts 2018

Et par år er gået med kamera i ryggen. Jeg er blevet filmet i mange forskellige...[mere]

Følg bloggen: