Del:

Hvorfor er du så hellig, slap lige af!

af
18. december 2016

Jeg er så trip, trap, træt af dem der gør en ekstra indsats, for at leve et liv efter Jesus og holder det for sig selv. Så få da de lokale ildsjæle frem, så de kan fortælle om, hvordan de lever med Jesus!

Jeg har i flere omgange oplevet kristne være så underligt ydmyge om det de gør: ”Jeg har læst i Biblen hver dag siden jeg var 10 år” eller ”Jeg har aldrig nogensinde drukket mig fuld.” Det er jo FANTASTISK at høre, men alligevel står personen som regel med bøjet hoved og mumler disse fantastiske ting, som Gud har gjort for og igennem hende/ham. Vær da stolt af de ting, som Gud bruger dig til.

Hvorfor er det så svært at sige ”tak”?

Når en person har holdt en andagt eller andet, og der bliver sagt ”Godt sagt” eller ”Det var dejligt, at du gjorde det”. Sker det nogle gange, at den der underlige ydmyghed dukker op igen og det virker, som om personen bliver utilpas og pinlig over at få det at vide. Hvorfor er det blevet en naturlov, at uanset hvordan man bliver rost, så siger man: ”Det var da ikke noget særligt” eller ”husk nu at vende takken opad.”  I stedet for bare at sige ”tak” og nyde at andre også kan se, at du er blevet brugt af Gud, som vi jo inderst inde ønsker.

Følg mit eksempel!

”Jamen Filip, det er da farligt, tænk nu hvis jeg kommer til at tro, at det er mig der har gjort det”. Det er en faldgruppe, helt bestemt. Jeg tror dog på, at hvis du beder Gud om at sørge for at holde dit blik rettet mod Jesus, så skal Gud nok gøre det! Der er selvfølgelig en fin grænse mellem ydmyghed og stolthed over ens egen indsats.

Gør det samme som mig

Liv kan forvandles, når vi møder mennesker med Guds kærlighed og så må vi bare sige tak for rosen og takke Gud for, at han har brugt os. Paulus siger flere steder, at vi skal følge hans eksempel, fordi han følger Jesus. Med andre ord: ”Gør det samme som mig”. Kan du sige det samme til dine venner, både kristne og ikke kristne. ”Bare gør som mig” Jeg kan godt sige det med god samvittighed! Jeg ved godt jeg ikke er perfekt, men jeg er sikker på, at når jeg tror på Jesus, så bliver jeg frelst og det er jo det, som det handler om.

Kan du sige: ”Følg mit eksempel”? Hvis ikke, hvad er det så du skal have gjort op med eller ændret før du kan? 




21. juni 2018

For nyligt kørte jeg på motorvejen, da min bil pludselig tabte fart, og jeg til...[mere]

7. juni 2018

Jeg har en facebook profil, en instagram, twitter, linkedIN og snapchat konto....[mere]

31. maj 2018

Jeg kan på ingen måde skjule det – jeg lever og ånder for fodbold. Jeg ser...[mere]

25. maj 2018

Mørket kan tage mange former, men rent instinktivt flygter vi fra mørket i os,...[mere]

Følg bloggen: