Del:

Hvad betyder frelsen for mig?

af
4. januar 2018

Skal jeg sige det kort, så betyder den alt for mig. Fra jeg vågner om morgenen, til jeg går i seng om aftenen, er det min frelse, der tager størstedelen af min tankevirksomhed.

Det første jeg gør, når jeg slår øjnene op om morgenen, er at takke Gud for den uvurderlige gave, jeg har fået del i. Tænk engang at han ville tage min plads, så jeg kan blive frelst! Det er da for vildt at tænke på.

Når jeg, i løbet af dagen, møder mennesker, ender jeg næsten altid i samtaler om frelse og livet efter døden. Jeg kan ikke komme på noget, der er vigtigere at tale med mennesker om, så alle andre emner bliver irrelevante.

Hver gang jeg åbner min bibel, for at holde andagt, er det som om, Gud taler direkte til mig. Igen og igen bliver jeg slået af forundring over frelsens betydning for mig.

Derudover er jeg ungdomskonsulent i IMU og arbejder lidt med nogle evangeliserende projekter i fritiden, fordi mit største ønske er, at alle mennesker skal høre om Jesus, og den frelse kun han kan give.

Det er løgn

Ovenstående beskrivelse af mit kristenliv er stort set løgn. Ofte ville jeg ønske at mit liv lignede beskrivelsen, men jeg må erkende at sådan forholder det sig ikke.

Når jeg står op om morgenen, har jeg ikke meget andet i tankerne end dagens gøremål. Når jeg snakker med mennesker, handler samtalen om alt muligt - men sjældent om frelsen. Jeg kæmper med at få læst i min bibel, og når jeg læser i den, er det ikke de store åbenbaringer, jeg får.

Så betyder frelsen i virkeligheden overhovedet noget for mig?

Jeg syntes, det er tankevækkende, at det der har indflydelse på, hvor jeg skal tilbringe evigheden, er noget af det, jeg bruger mindst tid på. Jeg ved, at Jesus har frelst mig, og at jeg får del i frelsen gennem troen. Men i min dagligdag er jeg mere oppe at køre over, at VB fører 1. division og er på vej mod superligaen.

Frelsen er konstant

Alligevel vil jeg sige, at frelsen betyder alt for mig. Det er bare ikke på den der euforiske “løben rundt med armene over hovedet og danse jubeldans fordi jeg har vundet i et spil” måde. (Det ville nok også blive lidt mærkeligt i længden)

Nej Frelsen er noget vedvarende - modsat mine spil sejre. Frelsen er noget jeg har hele tiden. Frelsen er fundamentet som jeg bygger resten af mit liv på.

Så kan det godt være, at frelsen ikke får så meget opmærksomhed i min dagligdag som alt muligt andet. Men jeg ved, at den er der, at jeg har del i den gennem Jesus, og i sidste ende er den, det eneste jeg har.

Derfor betyder frelsen alt for mig.




14. december 2018

I en tid hvor vi isolere os mere og mere fra hinanden, har vi brug for at se...[mere]

8. december 2018

Jeg vil gerne dele en hemmelighed med dig. Jeg er noget så absurd som en...[mere]

29. november 2018

Vi har brug for alle slags mennesker, hvis vi vil nå ud til alle mennesker med...[mere]

22. november 2018

I den tid vi lever i, er vi blevet mere opmærksomme på egne følelser og behov...[mere]

Følg bloggen: