Del:

Husk at spise varieret — også til IMU

af
23. april 2017

Ligesom det er vigtigt at spise mest af det sunde mad, så er det også vigtigt at få mest af det sunde til IMU-aftenerne. Nemlig fokus på, at Jesus er vores frelser og mester.

Vi ved alle sammen godt, at man skal spise en varieret kost, ellers kommer kroppen til at mangle vigtige byggesten, og det bliver rigtig træls på den lange bane — i værste fald kan man dø af det! 

Det er helt okay at spise lagkage, men det kan vi ikke leve af. Vi er samtidig nødt til at have noget solidt og sundt indenbords. Noget, som kan give længerevarende energi og som sætter kroppen i stand til at klare strabadser og modgang.

Vigtige ingridienser

Man kan bruge det samme billede, når man taler om indholdet i IMU-aftnerne. Der er mange IMU’er, som har fokus på, at vi skal have fyldt noget på til vores hoved. Vi skal blive klogere. Vi skal dykke ned i emner som: “Hvad er forsoning?”, “Hvem var Paulus?” og “Johannes’ Åbenbaring”.

Det er der absolut intet i vejen med! Det er faktisk en vigtig ingrediens i vores kristentro, at vi udvider vores horisont og undervises i nogle af de emner, som Bibelen taler om.

Glemmer forkyndelsen

Men der er særligt én faldgrube, som vi for alt i verden ikke må falde ned i: Vi kan nemlig komme til at fokusere så meget på det, man kan kalde “undervisningen”, at vi helt glemmer “forkyndelsen”. Forskellen er for mig at se, at “undervisning” er til hjernen, mens “forkyndelse” er til hjertet, til livet og til troen.

Hvordan kommer man med på den nyskabte jord, når Jesus kommer igen? Det gør man ikke, bare fordi man ved, hvordan Johannes’ Åbenbaring er bygget op, eller hvor Paulus var født og hvad hans forældre hed.

Du skal kende Jesus!

Det eneste, der kan sikre dig en plads på den nyskabte jord, er, hvis du kender Jesus Kristus, Guds Søn, som din frelser, herre og mester. Hvis vi ikke prioriterer det højt i vores IMU’er, er jeg bange for, at det har alvorlige konsekvenser! Menneskers evige frelse står på spil!

Derfor: Prioriter forkyndelsen! Vi er simpelthen nødt til at høre Guds ord forkyndt rent og klart, ellers kommer vi ingen vegne (Rom 10,17). Dét ord om Guds nåde opbygger vores tro, så den er i stand til at modstå selv modgang og strabadser, forfølgelse og død! Se bare Romerbrevet 8,31-39.




19. april 2018

I søndags blev jeg i allerhøjeste grad skubbet ned af stolen af Gud – altså...[mere]

12. april 2018

Jeg har aldrig manglet noget, men når nogen begynder at snakke om, at jeg skal...[mere]

5. april 2018

”Det er rigtigt dejligt at mærke din brand.” Sådan sagde en mødeleder til mig,...[mere]

23. marts 2018

Et par år er gået med kamera i ryggen. Jeg er blevet filmet i mange forskellige...[mere]

Følg bloggen: