Del:

Fokus på Kristus på korset

af
21. maj 2021

Hvor er dit fokus? Kigger du indad, ser alle dine synder og prøver at arbejde dig ud af din håbløse situation? Eller er blikket fast rettet mod korset, som det eneste dine øjne kigger mod?

Fanget i synden

Jeg kan nogle gange synke helt ned i kulkælderen over mit liv. Jeg kæmper og kæmper mod alt det jeg ved er forkert at gøre. Det er som en ødelagt pladeafspiller der spiller på ”repeat”. Igen og igen fejler jeg uden at jeg kan finde min vej ud. Det føles næsten som om at jo mere jeg kæmper imod, desto mere fejler jeg. Nogle gange går det godt i en periode men inderst inde ved jeg godt at det blot er et spørgsmål om tid… Jeg føler mig dømt og utilstrækkelig, sidder fast i min egen labyrint. 

Sagt på en anden måde bliver jeg slået ned af Guds lovbog. Gang på gang kendes jeg skyldig af både mine egne standarter men også af Guds.  Hvis mine venner og familie blot vidste hvor slemt det stod til så ville jeg måske endda ende helt alene. Det står helt skidt til med mig – kender du den tanke?

Fokus på korset

Jeg er bange for at vi nogle gange retter fokus indad og mod synden. Som om kampen mod synden er det vigtigste i hele verden. ”Så bliver jeg et bedre menneske!” Men Bibelen sætter lovgerninger over for troen. Hvor ligger dit fokus? Paulus spørger galaterne ”Fik I Ånden ved at gøre lovgerninger, eller ved at høre i tro?
Jeg siger ikke til jer at i skal være ligeglade med synden i jeres liv, men hvis det er det primære fokus mister vi grunden til at vi lever som kristne – nemlig Kristus. 

Vi er gode til at dømme hinanden og os selv. Kig i stedet mod korset og så kan vi finde håb i vores labyrint. Så kan vi få den enorme nåde som vi ufortjent modtager fra Gud. Uanset om vi fejler tusind gange så er vi stadig i nåden. Men det handler ikke om at kigge ind ad her. Nej, kig på Jesus, søg ham og så kan vi gå ud i verden med håb og fred. Ingen synd eller dårlig samvittighed kan skille dig fra Gud, nej intet! 




newcomic