Del:

Du skal være en succes!

af
8. marts 2018

Jeg ved ikke, om du tænker dig som en succes? Synes du, at dit liv er godt, at du er en succes, at verden er et nyt og bedre sted, fordi du er til?

Vi kan godt have svært ved at tænke i succeser som kristne. Nogle gange fordi vi tror, vi ikke må tænke noget godt om os selv. Andre gange fordi livet overbeviser os om, at vi slet ikke kan leve op til alle de krav, livet stiller til os.

Måske går du på gymnasiet eller er lærling og oplever, at skolen eller dit arbejde stiller krav til dig, som du ikke synes, du kan klare.

Hvis du søger på Facebook eller går på instagram, så ser du alle vennernes perfekte liv. Det virker måske næsten overmenneskeligt, at dine venner både når studiet, vennerne og fede cafebesøg hver og hver anden dag - ja selv dine venners kærester er perfekte.

Du er en succes

Som kristne er vores succes ikke hængt op på os selv. For os handler det ikke om, at vi skal fortjene os til værdi. Hele bibelens budskab handler om, at DU ER VÆRDIFULD! Der er ikke noget, du kan gøre for at miste den værdi. Din værdi er bestemt af Gud!

Det betyder også, at du ikke må gå og tænke om dig selv, at verden ville være bedre stillet uden dig, eller at der ikke er en plads til dig.

Hos Gud er der altid plads. Ja han ligefrem kalder dig til at tage plads hos ham. I Efeserbrevet står der:  ”For af den nåde er I frelst ved tro. Og det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds. Det skyldes ikke gerninger, for at ingen skal have noget at være stolt af. For hans værk er vi, skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i.” (Ef. 2,8-10)

Disse ord er sagt til dig, der kæmper for at være en succes. De er sagt til dig, der kæmper for at vide, hvad du skal her i livet.

Sig det videre

Vi er frelst – som en gave. En gave som gør, at vi, på trods af verdens krav, ikke mister vores værdi. Disse ord er også sagt til os, for at vi hver dag kan stå op og se på den nye dag som en dag givet til os fra Gud. En dag hvor vi må vandre i gode gerninger, som viser andre mennesker, hvilken værdi de har.

Lad os igennem IMU´s arbejde hjælpe hinanden til at tegne det billede af livet – for når kærligheden får lov at flyde mellem os, mærker vi for alvor Guds version af succes.




21. juni 2018

For nyligt kørte jeg på motorvejen, da min bil pludselig tabte fart, og jeg til...[mere]

7. juni 2018

Jeg har en facebook profil, en instagram, twitter, linkedIN og snapchat konto....[mere]

31. maj 2018

Jeg kan på ingen måde skjule det – jeg lever og ånder for fodbold. Jeg ser...[mere]

25. maj 2018

Mørket kan tage mange former, men rent instinktivt flygter vi fra mørket i os,...[mere]

Følg bloggen: 

Ingen oplysninger.

Læs også