Del:

Tiden løber...

af
17. marts 2014

Tiden løber afsted… efter os. ”Der er simpelt hen ikke tid nok!” Livet kan føles som en fangeleg. Det er bare ikke for sjov. Vi kan mærke ånden i nakken…

Der er så mange forventninger til os. De kommer stille snigende: Fra familie, fra venner, fra skole, fra arbejde, fra film, fra medier, fra sundhedseksperter, fra kirken og de kristne fællesskaber og ikke mindst fra os selv…

Vi halser desperat rundt for at prøve at nå bare en brøkdel af alt det vi burde. Kæmper for at holde hovedet oppe, så vi ikke skal dukke helt under. 

Men det værste er ikke alt det forude. Nej det værste er den evigt dårlige samvittighed over alt det bag os: Det som vi ikke nåede. Alt det vi burde have gjort. Vi fejlede og svigtede.

Og vi føler, hvordan Gud ser på os og ikke er spor tilfreds. Ham har vi også svigtet…

Men stop!

”Stands og forstå at jeg er Gud” (Sl. 46,11)

Vi må simpelthen stoppe op! Vi skal ikke bilde os selv ind, at Gud ønsker at vi render fortravlede rundt med evig dårlig samvittighed. Han har planer for os om lykke ikke om ulykke om en fremtid og et håb. (Jer 29,11)

Jesus siger: ”Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt og min byrde er let.” (Matt. 11,28-10)

Vi skal holde op med at lytte til alle de stemmer omkring os, som river i os fra alle sider. I stedet skal vi vende vores øre mod Gud. Hvad er det han siger til os? Hvad er det han forventer af os?

”For hans værk er vi, skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i” (Ef. 2,10)

Hvis vi har så travlt med at rende rundt og gøre vores egne gode gerninger, så er der ikke tid til det, Gud har lagt til rette for os. Og han har faktisk ikke lagt mere til rette for os, end vi kan nå! Han vil det bedste for os og de mennesker der er omkring os.

Jeg ved godt, det ikke er let. Jeg skriver sådan her, fordi jeg selv kæmper med det, men vi må øve os. Lad os hjælpe hinanden og prøve os frem i bøn. Komme til Jesus og spørge ham om hjælp. Så kan vi forvente at finde hvile for vores sjæle midt i stress og jag.

 

 




7. juni 2018

Jeg har en facebook profil, en instagram, twitter, linkedIN og snapchat konto....[mere]

31. maj 2018

Jeg kan på ingen måde skjule det – jeg lever og ånder for fodbold. Jeg ser...[mere]

25. maj 2018

Mørket kan tage mange former, men rent instinktivt flygter vi fra mørket i os,...[mere]

17. maj 2018

Gang på gang, når jeg læser nyheder, kan jeg læse om, at vi skal have lukke...[mere]

Følg bloggen: