Del:

Tændt&Sendt - teenbibeltimer

af Simon Hauge Lindbjerg
15. februar 2017

Seks skarper oplæg til sommerens teenbibeltimer er nu klar, og i år bliver der sat fokus på udvalgte tekster i begyndelsen af Apostlenes Gerninger.

IMU har udgivet et hæfte med oplæg til seks sammenhængende bibeltimer, der er lige til at gå til og kan bruges på lejre, campings eller i det lokale arbejde.

Det overordnede tema for oplæggene er: ”Tændt&Sendt”. Det er valgt, fordi det er overskriften for IMU's ønske om at sætte fokus på bøn og kærlighed i 2017 og 2018. Derudover passer det perfekt med teksterne fra Apostlenes Gerninger, hvor vi ser, at vi som kristne er sendt til de mennesker, vi bor i blandt med verdens bedste budskab. Budskabet om Jesus er ment til alle mennesker, og vi må derfor ikke holde det tilbage. Det bliver samtidig tydeligt i teksterne, at sendelsen får sin kraft og har sit afsæt i, at Gud selv har handlet og sendt sin søn og sin ånd, som kan udruste os til det liv og den tjeneste, vi står i.

Så gå med på opdagelsen i teksterne fra Apostlenes Gerninger, og forhåbentlig får du lov til at opleve, at du selv bliver tændt af Gud og sendt i kærlighed på baggrund af mødet med teksterne.

Temaer

Overskrifterne for de seks oplæg er:

  • Jesus tager afsted
  • Helligånden ankommer
  • Svaret er Jesus!
  • Fællesskabet
  • Vi kan ikke lade være
  • Tændt af Gud

Materialet er ikke et færdigt oplæg, men en ramme, som giver dig som oplægsholder stor frihed til at formidle indholdet. Det er derfor vigtigt, at du stadig forbereder, hvordan du vil formidle og uddybe oplæggets indhold.  

Download materialet her.

Hvis du mangler yderligere inspiration til din forberedelse af bibeltimerne, kan du hente IMU's folder "Guide til Teenbibeltimer"



10. april 2018

Det nyeste nummer af Geist er netop udkommet, og i disse dage er det 10 år...[mere]

6. april 2018

Der er allerede nu afsløret tre bands til den kommende Å-festival i Sdr....[mere]

27. marts 2018

19-årige Peter Møller er én af "Jesus' unge soldater" på DR3. Han håber, at...[mere]

23. marts 2018

DR3 viser mandag den 26. marts første afsnit af serien Jesus' unge soldater,...

Annonce