Del:

Opråb til de uambitiøse

af
21. april 2015

Udenfor er det forår og alt spirer. Er det forår i IMU, spirer det i IMU? Pumper blodet eller kan vi lige så godt lægge os til at dø? Og hvordan med dit liv, din tror – spirer den, vokser du?

Ambitiøse unge eller...

I IMU vil vi: Lede til Jesus – leve i ham. Det handler altså om liv og dermed også om vækst som kristen. Hvis vi bliver grebet af stilstand og ligegyldighed, er vi i fare for at falde i søvn og til sidst at dø. Er der en ting, der kan gøre mig ked af det, er det at møde unge, der er ligeglade med deres tro og ikke tager den alvorligt. Unge der ikke lever i bibelen, fordi de har hørt det hele før. Samtidig kan de selv samme unge være vældig ambitiøse når det gælder jagten på den perfekte krop, studierne, arbejdet og livet i øvrigt.

Peter formaner i sit andet brev os til at sætte al vores iver ind på troen (2. Pet. 3-10), så vi vokser, og så vi ikke snubler, men når troens mål – vores sjæles frelse (1. Pet. 1,9). 

Vi vil vækst - hvad vil du?

I IMU der vil vi leve! Vi vil vækst! Derfor vil jeg gerne udfordre dig til også at være åndeligt ambitiøs.
Hvilke mål har du sat for dig selv på det åndelige område:
Hvilke synder skal du tage kampen op imod, hvem skal hjælpe dig, og for hvem skal du bekende dem? Hvilke gode bøger skal du have læst? Hvornår skal du på bibelskole? Hvilken tjeneste skal du gå ind i? Hvem skal du være noget for? Hvor meget vil du gerne bede og for hvem? Hvor meget vil du gerne have læste i bibelen? Hvor mange penge vil du give? Hvilken pod-cast og kristen musik vil du lytte til? Ja, jeg kunne blive ved … Don’t get me startet

Vokser du, lever du – er du åndelig ambitiøs? 

 

 

Tonny er IMU's landsleder

Du kan læse mere om ham her.



10. april 2018

Det nyeste nummer af Geist er netop udkommet, og i disse dage er det 10 år...[mere]

6. april 2018

Der er allerede nu afsløret tre bands til den kommende Å-festival i Sdr....[mere]

27. marts 2018

19-årige Peter Møller er én af "Jesus' unge soldater" på DR3. Han håber, at...[mere]

23. marts 2018

DR3 viser mandag den 26. marts første afsnit af serien Jesus' unge soldater,...

Annonce