Del:

Du skal da bare glemme din Bibel i sommerferien…

af
24. juni 2017

Sommerferien står for døren, og helt ærligt: for mange af os betyder det også sommerferie fra vores bibel! Vi har til hudløshed hørt velmenende andagter om, hvor vigtigt det er at huske sin bibellæsning, - men hvad med at prøve at vende det hele lidt på hovedet og se på fordelene ved at holde lidt fri-fra-bibel-ferie.

1. Du kan være ti minutter længere på stranden. Bibellæsning tager tid, og det kan desværre gå ud over den sparsomme tid, solen er fremme. Ved at kvitte Bibelen, kan du nu nyde 10 minutter mere i solen (når den altså er der).

2. Bibellæsning er spildt fromhed. IMU holder mange steder ferielukket, og dermed har du ikke mulighed for at dele alle aha-oplevelserne fra din bibellæsning med dine med-IMUere. Gem derfor bibellæsningen til, når IMU starter op igen (hvor det igen kan betale sig).

3. Du får oplevelsen af at sidde med en helt ny bog (aka Bibelen), når ferien er slut. Kender du det, at blive opslugt af en ny bog, og handlingen får dig til at glemme tid og sted? Ved at glemme Bibelen hen over sommeren, opnår man den dejlige fornemmelse af, at sidde med en ny bog, når den findes frem igen efter ferien. Det bliver lidt ligesom at møde en god gammel bekendt, og hvem elsker ikke det?

4. De andre IMUere læser heller ikke i den. Flertallet har altid ret. Og da flertallet af IMUere lader Bibelen ligge i sommerferien, kan du også roligt gøre det. Så mange mennesker kan umuligt tage fejl!

5. Vi frelses alligevel ikke ved Bibellæsning. Det er Jesus alene, der frelser. Ikke en bog. Det var jo ikke Bibelen, der hang på korset, men Jesus. Så skru bare ned for bibellæsningen og vær på den måde med til at vise, at du har forstået evangeliet: Kristus alene.

Der er selvfølgelig nogle små kameler i ovenstående punkter, der lige skal sluges. Men på den anden side; det er der jo altid. Og det er jo bare bagateller, så som at:

…du over lang tid ikke bliver mindet om, at du er Guds elskede barn og ejer al himlens herlighed!

…du afslører, at du alene læser i din Bibel for at få mere paratviden om Jesus, og ikke for at møde og pleje en levende relation til Jesus!

…du sætter troen på åndelig slankekur, da den ikke får åndelig næring!

…du glemmer, at Bibelen ikke blot er en bog, men én af de steder, hvor Gud kommer mennesket helt nær

Hmm, jeg tror nu alligevel hellere jeg lader mine badeshorts blive hjemme og samle støv, for min bibel, den VIL jeg have med på ferie!

Go’ sommer!




7. december 2017

Julelysene begynder så småt at komme frem, og lige om lidt stikker det helt af....[mere]

23. november 2017

Jeg ved ikke, hvordan din december forløber, men det er som om, når jeg står...[mere]

19. november 2017

De seneste mange uger har medierne bragt den ene historie efter den anden om...[mere]

10. november 2017

When I found out that this week would be the week that I was in charge of...[mere]

Følg bloggen: 

Ingen oplysninger.

Læs også