Del:

Smågruppeoplæg - Efeserbrevet

af Simon Hauge Lindbjerg
20. oktober 2016

Det kan være fedt sammen at læse en bog eller et brev i Bibelen fra start til slut. Derfor har IMU udgivet syv smågruppeoplæg, der gennemgår Efeserbrevet.

I forbindelse med bibelBOOST har IMU lavet et lille hæfte, der kan bruges i smågruppen. Hæftet indeholder 7 smågruppeoplæg, der samlet set gennemgår hele Efeserbrevet. Det er muligt at tage oplæggene fra ende til anden, men man kan også sagtens vælge at bruge dem enkeltvis. Den samlede dybde i brevet som helhed får man dog bedst en fornemmelse af, hvis man gennemgår oplæggene i sin sammenhæng.

Indholdet af Efeserbrevet

Efeserbrevet er et opmuntrende og udfordrende brev, der skal undersøges og udfoldes. Disse oplæg er lavet til at danne rammer for fordybelse i teksten og en samtale om livet med Gud. Det er forslag til samtale og tilbedelse, så det er ikke et krav, at man når alle lovsange og svarer på alle spørgsmålene. Det vigtigste er, at du forholder dig til, hvad Gud vil sige til dig og dit fællesskab.

Efeserbrevet beskriver hvem Gud er og hvem vi er. Brevet udfolder vores identitet i Kristus, men omhandler også troens konkrete output i vores liv. Kærligheden, friheden og nåden, som vi har modtaget fra Gud, må omsættes i levet liv, der også rækker ud til andre. Lad os sammen undersøge, hvad Gud har lagt til rette for os, og hvordan vi forvalter det, vi har fået givet.

De forskellige oplæg

Hæftet består som nævnt af syv forskellige oplæg. Du kan finde de enkelte oplæg i listen herunder, men du kan også finde det samlede hæftet i to forskellige versioner. PDF med fortløbende sider og PDF opsat som hæfte.

  1. Hemmeligheden (Formål: At kende Guds frelsesplan, og se hvordan jeg er en del af den.)
  2. Kristus er hovedet (Formål: At dykke ned I hvem Kristus er for os, og hvordan det ændrer vores liv radikalt, at vi kender ham.)
  3. Enhed (Formål: At understrege enheden imellem os, at vi alle har fået adgang til Gud. )
  4. Mindre terningekast (Formål: At blive bevidst om hvilke gaver, Gud unikt har skabt mig med.)
  5. Kristus karakter (I) (Formål: At vi ser, hvilket liv Gud har for os at leve i, og hvordan han ønsker at forme vores karakter.)
  6. Kristus karakter (II) (Formål: At vi ser, hvilket liv Gud har for os at leve i, og hvordan han ønsker at forme vores karakter.)
  7. Discipel-dresscode (Formål: At diskutere, hvordan Gud udruster og skærmer os imod ondskabens magter.)

Alle oplæggene er udarbejdet af Henriette Engberg Jensen, der studerer teologi på Menighedsfakultetet



12. januar 2018

Ny mediekampagne vil give mod til at bruge sociale medier med omtanke og i...[mere]

8. januar 2018

Den 1. januar begyndte teologistuderende Jonatan Hauge Madsen som...[mere]

5. januar 2018

Et nyt hold elever er netop begyndt på Børkop Højskole. De første dage bliver...

15. december 2017

Et mix af gode klassikere og smukke nye melodier samlede Aarhus til...[mere]

Annonce